Jak prowadzić fanpage dla gabinetu fizjoterapii?

lis 3, 2020

Branża fizjoterapii ostatnimi laty stała się popularna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z masaży i zabiegów leczniczych, aby zyskać zdrowie. Popularność branży sprawiła, że powstaje coraz więcej gabinetów tego typu, przez co na rynku tworzy się konkurencja. Jeśli prowadzisz gabinet fizjoterapii i zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów na swoje usługi za pomocą fanpage, to za chwilę poznasz sprawdzone sposoby, które pozwolą Ci zwiększyć liczbę klientów. Jak skutecznie prowadzić fanpage w branży fizjoterapii?

jak prowadzić fp dla gabinetu fizjoterapii

1. Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle powinno pokazywać klientom, że prowadzisz profesjonalny gabinet fizjoterapii, dlatego zadbaj, aby było wysokiej jakości. Możesz w tym miejscu umieścić zdjęcie, na którym widoczne jest nowoczesne wyposażenie Twojego gabinetu. Znakomitym sposobem jest także umieszczenie sloganu typu: postawimy Cię na nogi, itp. Uważaj natomiast, na intensywność kolorów, ponieważ każda branża charakteryzuje się określoną tonacją barw.

Wysoką skutecznością w branży medycznej cieszą się zdjęcia z tzw. ,,białym filtrem”, bo ogólnie usługi medyczne kojarzą się podświadomie z białym kolorem, który m.in. symbolizuje czystość i sterylność. Oczywiście kolorystyka zdjęcia powinna być dopasowana do Twojej grupy docelowej. Jeśli oferujesz usługi fizjoterapii w większości dla dzieci, to zdjęcie w tle powinno zawierać też dziecięce kolory o stonowanej intensywności. Innym pomysłem jest zdjęcie w tle w formie baneru, czyli z informacjami o świadczonych usługach.

2. Avatar

Avatar, czyli zdjęcie profilowe wyświetla się przy każdym poście i komentarzu. Dlatego w tym miejscu umieść swoje zdjęcie w kitlu lub logo swojego gabinetu. Pamiętaj, że avatar również musi być wysokiej jakości, bo wysoka jakość grafiki na nieświadomym poziomie umysłu klienta kojarzona jest z wysoką jakością świadczonych usług.

3. Uzupełnij informacje o firmie

W tej sekcji umieść informacje o swoim gabinecie, które są najważniejsze dla klientów. Choć ilość znaków jest ograniczona, to warto przeznaczyć na stworzenie opisu odpowiednią ilość czasu, bo to zaowocuje w przyszłości. Zastanów się więc, jakie informacje o Twoim gabinecie są kluczowe dla klientów i umieść je w opisie fanpage.

4. Pokaż swoje kompetencje

Twoje kompetencje automatycznie wpływają na poziom zaufania, którym obdarzą się klienci. Możesz zastanawiać się teraz, jak pokazać, że jesteś kompetentnym fizjoterapeutą? Sprawdzonym sposobem na to jest pokazanie certyfikatów i dyplomów z ukończonych szkoleń. Kolejnym jest umieszczenie zdjęć ze spotkań branżowych, np. z targów ze sprzętem medycznym. Jeżeli będziesz brać udział w tego typu wydarzeniach, to koniecznie zrób sobie zdjęcie na tle nowoczesnych urządzeń lub innych elementów wyposażenia gabinetów fizjoterapii. Takie zdjęcia pozytywnie wpłyną na Twój wizerunek na nieświadomym poziomie umysłu klienta, a poza tym pokażesz, że jesteś na bieżąco z innowacjami w branży.

5. Publikuj systematycznie porady

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że wiele osób w obecnych czasach nie prowadzi zdrowego stylu życia, co przekłada się na różnego rodzaju dolegliwości bólowe: mięśni, kręgosłupa lub stawów. Dlatego udzielaj krótkich porad w postach, które pozwolą rozwiązać problemy z bólem (a przynajmniej częściowo). To jednak nie wszystko, ponieważ możesz publikować porady związane z wyborem sprzętu do ćwiczeń lub z zapobieganiem powyższym dolegliwościom. Najprościej mówiąc, publikuj porady, które będą pomagały Twoim fanom rozwiązywać problemy zdrowotne. Taka strategia pozwoli Ci zbudować wizerunek eksperta w branży fizjoterapii, a ludzie najczęściej zgłaszają się ze swoimi problemami do fachowców.

Znakomicie działa wideo z instrukcją, np. jak samodzielnie przeprowadzić masaż lub ćwiczenie wybranej partii ciała. Jeśli nagrasz takie wideo, to wgraj je bezpośrednio na serwer facebooka, bo dzięki temu osiągniesz odpowiednie zasięgi.

6. Motywuj do ćwiczeń

Mówi się, że skuteczny fizjoterapeuta potrafi motywować swoich klientów (pacjentów) do ćwiczeń. Dlatego, co pewien czas publikuj posty motywacyjne dla swoich fanów. Strategia ta ma na celu pokazanie Ciebie od strony motywatora, co korzystnie wpłynie na markę osobistą. Umieszczaj teksty motywacyjne w grafice, bo to mocno przyciągnie uwagę. Pamiętaj, żeby do każdego zdjęcia dodać opis, choćby krótki, bo to wpływa na zasięgi oraz na zainteresowanie fanów.

7. Pokaż siebie w pracy

Publikuj posty ze zdjęciami, na których wykonujesz zabieg. W opisie takich zdjęć umieść krótką informację o rodzaju zabiegu i jak wpływa na usunięcie dolegliwości. Opisz dolegliwość, a następnie czynności, które wykonałeś do momentu zakończenia wizyty. Takie zdjęcia spowodują jeszcze większy wzrost poziomu zaufania, ponieważ pokażesz siebie, że jesteś skuteczny.

8. Opowiadaj historie

Historie to rodzaj treści, które wzbudzają zainteresowanie wśród fanów. To sprawdzona technika, która angażuje społeczność. Dlatego opowiadaj krótkie historie pacjentów w postach w kontekście przypadków medycznych. Każdą historię zacznij do momentu, gdy pacjent doznał urazu – czyli, gdy było źle. Następnie opowiedz o rozwiązaniu, czyli o stosowanych zabiegach i na końcu umieść efekt, czyli odzyskanie zdrowia. Technika ta ma na celu zaangażowanie fanów, a także pokazanie Twojej skuteczności.

9. Proś o rekomendacje

W przypadku zadowolonych klientów poproś o rekomendacje, wspólne zdjęcie oraz zgodę na umieszczenie w poście. Technika ta stanowi dowód społeczny na oraz pozwala pokazać skuteczność i kompetencje. Nawiasem mówiąc, zbieraj rekomendacje i umieścić je na swojej stronie internetowej – jeśli posiadasz.

10. Organizuj konkursy

Jeżeli świadczysz masaże relaksacyjne, itp., to możesz co pewien czas zorganizować konkurs, w którym nagrodą będzie bezpłatny masaż lub zabieg. Określ warunki, które musi spełnić uczestnik, aby wziąć udział w konkursie. Możesz poprosić o udostępnienie posta na profilu i przeprowadzić losowanie. Innym pomysłem jest zadanie pytania typu: dlaczego uważasz, że potrzebujesz masażu (wpisz rodzaj)? Następnie przeprowadź losowanie lub wybierz najbardziej interesującą odpowiedź.

11. Organizuj promocje i oferuj rabaty

Promocje przyciągają klientów, dlatego możesz je organizować w swoim gabinecie fizjoterapii co pewien czas. Oczywiście, jeżeli Twoja oferta zawiera usługi, które nie wymagają skierowania lekarskiego i są pożądane przez klientów, np. masaż relaksacyjny. Promocja powinna być ograniczona czasowo, aby wywrzeć presję na klientach, bo to sprawi, że prędzej zdecydują się na skorzystanie z oferty. Polecamy Ci systematycznie organizować promocje, np. ze zniżkami na zabiegi, bo dzięki temu szybciej zbudujesz rozpoznawalność marki.

12. Publikuj systematycznie

Systematyka to podstawa, dlatego zaplanuj dni, w których będziesz publikować swoje posty. Pamiętaj, że największy zasięg osiągają transmisje na żywo, czyli LIVE. Po nich znajduje się wideo, potem zwykłe posty ze zdjęciami i na końcu sam tekst. Jeśli nie chcesz nagrywać wideo, to możesz stworzyć prezentację lub animację i wgrać ją na fanpage. Ważne, aby Twoje posty były publikowane systematycznie, bo dzięki temu prędzej zbudujesz lojalną społeczność, wśród której znajdują się klienci na Twoje usługi.

13. Wykorzystuj płatną reklamę

Zasięg na fanpage dzielimy na: organiczny i płatny. Zasięg organiczny zostaje wygenerowany przez wyświetlenia posta, reakcję (polubienia, komentarze, udostępnienia, itd.). Im więcej reakcji, tym większa szansa, że facebook zwiększy zasięg. Dlatego ważna jest jakość postów, aby zaangażować społeczność. Zasięg płatny to płatna reklama (zalecana). Możesz zapłacić facebookowi za to, że wyświetli post lub reklamę określonej grupie osób. Oczywiście każdą reklamę musisz zoptymalizować pod względem grupy docelowej oraz innych parametrów. Dzięki temu zmniejszysz koszty, przy jednoczesnym dotarciu do grupy klientów.

Poznałeś 13 sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci dotrzeć do klientów z ofertą gabinetu rehabilitacyjnego. Zastosuj je w praktyce i przekonaj się, jaki efekt uzyskasz.

 ODBIERZ PREZENT ZAREZERWUJ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ!

Chcesz przekształcić swoje działania marketingowe i pozyskać więcej klientów? Umów się na darmową konsultację, podczas której:

  • Przeanalizujemy Twoją obecną strategię marketingową – zidentyfikujemy, co działa, a co wymaga poprawy.
  • Zdefiniujemy Twoją niszę i idealnego klienta – dowiesz się, jak skuteczniej docierać do osób, które naprawdę potrzebują Twoich usług.
  • Omówimy proces sprzedaży – pokażemy, jak zbudować relację z potencjalnym klientem, aby zwiększyć szansę na zamknięcie sprzedaży.
  • Otrzymasz indywidualne wskazówki – konkretne porady dopasowane do Twojego biznesu, które możesz od razu wdrożyć.

Zarezerwuj swoją bezpłatną konsultację już teraz i zrób pierwszy krok w kierunku zbudowania silnej, zyskownej marki dietetycznej.

>>>>ZAREZERWUJ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ<<<<

 

0 komentarzy

Kategorie: